Účastníci hackathonu měli za úkol vyvinout během dvou týdnů frontendovou webovou aplikaci, která bude komunikovat s backendy České spořitelny prostřednictvím REST API. Na vývoji řešení mohli pracovat v týmech o dvou až čtyřech lidech. „Do hackathonu se zapojili primárně studenti pražských vysokých škol, jeden tým byl z pardubické univerzity a jeden tým byl dokonce složen ze středoškolských studentů. Naprostá většina týmů byla čtyřčlenná, ale našli se i odvážlivci, kteří na zadání pracovali ve dvou. Jeden z dvoučlenných týmů jen těsně skončil pod stupni vítězů,“ komentuje účast na letošním hackathonu Jakub Bartyzal, DevOps Lead v České spořitelně a jeden z organizátorů.
Ukázalo se, že týmy nad zadáním skutečně přemýšlely a snažily se přijít s řešením, které bude užitečné jak pro klienty platforem, tedy v tomto případě pro vývojáře v bance, tak i pro provoz platforem. „Mezi řešeními se objevily i velmi zajímavé inovátorské počiny, které vše komplexně propojovaly v jednom toolu a dashboardu. Obecně musím konstatovat, že mě mile překvapila úroveň připravených řešení. Většina týmů velmi dobře pochopila relativně složitou enterprise architekturu kolem vývojářských platforem, automatizací, dat a metrik infrastruktury pod platformami,“ dělí se dále o své postřehy Jakub Bartyzal. Jeden z týmů do svého řešení dokonce zakomponoval velký jazykový model od OpenAI a demonstroval tak, jak může umělá inteligence obohatit tradiční přístupy.
Zajímá vás práce v IT?
Navrhovaná řešení porota hodnotila podle několika kritérií: inovativnost, kvalita a kreativita, uživatelská přívětivost a design a v neposlední řadě rozhodovala i samotná závěrečná prezentace. Jejím prostřednictvím měli soutěžící porotě nejen prodat technickou stránku, ale i vysvětlit přínos a využití pro klienty „Chtěli jsme studentům ukázat, že je důležité nejen perfektní řešení, ale také schopnost jej umět dobře odprezentovat. I proto měli k ruce i zkušenou mentorku Kateřinu Ungrovou, s kterou se mohli o prezentacích poradit, ať už z hlediska grafické stránky, nebo obsahu,“ doplňuje Jakub Bartyzal.
První místo si nakonec odnesl tým LULUMAPE z Univerzity Pardubice, a to díky perfektnímu pochopení zadání a návrhu řešení, které dávalo smysl pro klienty i vlastníky platforem. Jejich aplikace byla uživatelsky přívětivá, funkční, intuitivní a nabitá užitečnými informacemi. Benefitem byl i přehledný a účelný design. Kromě zkušeností, možnosti vylepšit a rozšířit UX interního developerského portálu České spořitelny si navíc vítězný pardubický tým odnesl i věcnou odměnu v podobě nejnovějších M3 MacBook PRO.
Celá akce navíc nebyla jen o soupeření, ale také o týmové spolupráci a sdílení nápadů. Pro účastníky byla k dispozici i relaxační zóna včetně herní zóny s PS5 a virtuální realitou. Většina soutěžících ale věnovala svůj čas intenzivnímu programování a možnostem konzultace s mentory. „Celá akce probíhala ve velmi příjemné atmosféře a jsem moc rád, že mezi studenty takto zarezonovala. Věřím, že i díky mentorům a zpětným vazbám získali cenné zkušenosti. Pro nás je zase velmi zajímavé vidět, jakým způsobem na řešení nahlíží mladá generace IT nadšenců,“ zakončuje Jakub Bartyzal.