Martine, ve Spořitelně máš na starosti BUSINESS 24. Co to znamená v praxi?
Internetové bankovnictví BUSINESS 24 je určeno pro naše korporátní klienty a existuje jak v počítačové verzi, tak jako mobilní aplikace. S kolegy se staráme o neustálý vývoj této platformy. Díky přímému kontaktu s klienty máme k dispozici zpětnou vazbu, ta je pro nás naprosto zásadní. Poskytuje nám totiž přehled o tom, co bychom měli vylepšit a změnit, aby byly naše služby uživatelsky co možná nejvstřícnější. Jen pro BUSINESS 24 jsme za poslední 4 roky zpřístupnili 150 nových funkčností. Co se právě funkčností týče, myslím, že naše internetové bankovnictví je z celé České republiky na nejvyšší úrovni.
To ale není zdaleka vše, na čem momentálně pracuješ…
Rozhodně ne. Spolupracuji na několika projektech, které se týkají budoucnosti digitálního světa v ČS, kromě BUSINESS 24 se věnuji také službě B24 Databanking. Ta umožňuje nastavení automatické komunikace, což využívají zejména e-shopy, například, aby zjistily, zda proběhla platba, a mohly pak zákazníkům odeslat objednané zboží. Má práce spočívá také v propagaci těchto platforem. Pro naše klienty pořádáme pravidelná setkání, kde se snažíme ukázat, jak naše aplikace fungují a hlavně získáváme zpětnou vazbu, co uživatelům chybí nebo co se jim líbí.
"Vytváříme otevřenou platformu, kterou si uživatel bude moci nastavit doslova k obrazu svému."
Neustále něco inovujete, máte tedy představu, jakým směrem se přímé bankovnictví ČS bude ubírat?
Jsem rád, že mohu být součástí týmu, který vytváří zbrusu nový, v Česku zatím ojedinělý, projekt s názvem Business 360. Jde o otevřenou platformu, kterou si uživatel bude moci nastavit doslova k obrazu svému podle toho, s jakými informacemi a nástroji chce pracovat. V dnešní době po příchodu do práce otevře Seznam, Google nebo Internet Banking. My si představujeme, že jednoho dne místo nich spustí jen Business 360. Počítáme s tím, že se jeho součástí postupně stane i BUSINESS 24.
Nakolik je pro tebe důležitá komunikace s ostatními články uvnitř banky?
Spolupráce napříč odděleními je samozřejmě klíčová. Úzce provázáni jsme s IT oddělením, které má na starosti technickou část inovací, s nimiž přicházíme. Jsme v neustálém kontaktu s pracovníky podpory komerčních klientů, to je úžasná parta lidí, která tvoří velkou část vysoké spokojenosti s našimi digitálními kanály. Pravidelně také navštěvujeme Regionální korporátní centra, kolegy informujeme o novinkách a zároveň zjišťujeme, jaké mají zkušenosti, co je zatěžuje, co pro ně a pro klienty můžeme udělat v rámci digitálního světa, aby se jim lépe pracovalo… Podobně to máme nastaveno i s produktovými manažery. I díky této komunikaci jsme schopni inovovat svět přímého bankovnictví a udržovat ho na vysoké úrovni.
Co může člověk udělat pro to, aby tak náročnou práci v pohodě zvládal a zároveň měl čas i sám na sebe?
Chce to umět nějak skloubit, rozumně si naplánovat, co je potřeba. Je to dost individuální záležitost, každý si časem najde svůj vlastní systém, který mu vyhovuje, a naučí se přepínat z režimu práce do režimu odpočinku – bez něj by to totiž nešlo.