Natálie a IT, jak toto spojení vlastně vzniklo?
Jak se říká, byla to jedna velká náhoda. Během pandemie jsem začala hledat brigádu a narazila jsem na pozici asistentky projektového manažera. Byla jsem nadšená. Pracovat jako pravá ruka manažera zapojená přímo do projektů je podle mě nejlepší cesta, jak nakouknout pod pokličku všemu – jak projekty vznikají, fungují a vyvíjí se. Během pohovoru jsem ale zjistila, že se nejedná o klasický bankovní projekt, ale o projekt v rámci týmu IT.
"Být zapojená přímo do projektů je podle mě nejlepší cesta, jak nakouknout pod pokličku všemu."
A to tě neodradilo?
Je pravda, že jsem na chvíli zapochybovala. Ale pohovor probíhal v tak příjemném duchu a všechno mi kolegové hezky vysvětlili a ujistili mě, že se není čeho bát, že jsem se rozhodla to nevzdat. Zkusila jsem do toho jít na plno, prošla jsem všemi testy a práci opravdu dostala.
Nelituješ někdy, že ses nechala tímto směrem zlákat?
Rozhodně ne. Začátky byly sice trošku náročnější, ale téměř okamžitě, když jsem se začala v IT trochu orientovat, jsem si uvědomila, jak důležitý tento obor je. Všichni, kdo v něm pracují, mají můj obrovský obdiv. A ještě větší ho mají ženy, které se dokážou perfektně orientovat v SQL, Pythonu a vlastně v IT obecně.
"Je toho hodně, co Spořka nabízí a v čem se můžeme rozvíjet."
A kde se vidíš za pár let?
I přestože je pro mě IT občas i teď tak trochu španělská vesnice, určitě bych ráda v tomto oboru zůstala a zdokonalovala se. A protože je toho hodně, co Spořka nabízí a v čem se tu můžeme rozvíjet, chtěla bych se postupně učit i další věci. Moc se mi líbí třeba CX – Customer Experience, a práce CJE – Customer Journey Expertů. Je to oblast, která je úzce spojena s komunikací s uživateli. A přesně tomu bych se chtěla v budoucnu věnovat.