Honza a IT Resource Pool

Honza a IT Resource Pool

3. prosince 2020

5 minut

Svět IT se neustále mění a vyvíjí – to v České spořitelně víme z první ruky. Naši IT specialisté sledují světové trendy a pracují na vylepšení našich aplikací, systémů a zajišťují tak pozitivní uživatelskou zkušenost našich klientů i zaměstnanců.

Aby v tom mohli i nadále pokračovat, potřebují mimo jiné, i pravidelný příliv čerstvých nápadů a energie. K tomu máme v České spořitelně oddělení IT Resource Pool, které nám zajišťuje spolupráci s mladými IT nadšenci - studenty vysokých škol.

IT Resource Pool propojuje dva světy - největší českou banku a univerzity. Posláním našeho  oddělení je pomáhat studentům, kteří svoje znalosti ze školy okoření cennou praxí v České spořitelně. Ta získává již po několik let spolehlivé brigádníky a následně full-time specialisty hned po ukončení jejich studií! 

 

Ročně toto oddělení nabere přes 25 nových brigádníků (a nezastaví ho ani Covid-19), kteří pilně pracují na různých projektech banky. Mezi ty patří například i proslulý George. Česká spořitelna má i díky kolegům z IT Resource Poolu skvěle otestované aplikace, na kterých se podílí mnoho dalších odborníků, od analytiků až po vývojáře.

 

Obzvláště úspěšný byl rok 2019, kdy  Česká spořitelna získala díky oddělení IT Resource Poolu 16 pracovníků na Full-time. Zkušenost jednoho z nich přibližuje v rozhovoru níže Jan Všetečka. Honza je IT nadšenec, který začal jako brigádník v IT Resource Poolu a dostal se až na full-time pozici Service Ownera.

Honzo, nyní již pracuješ ve Spořitelně na plný úvazek. Jak ti pomohla práce v IT Resource Poolu s přestupem na full-time? Využíváš na své nynější pozici znalosti z předchozího projektu, na kterém jsi působil jako brigádník?

Řekl bych, že práce v Poolu mi s přestupem určitě pomohla. Během svého působení jako brigádník jsem se dobře naučil důležité bankovní systémy a ulehčil jsem si tím začátky na nové pozici. Testing a různé programy, které jsem se v rámci Poolu naučil, mi také docela pomohly. Celkově mi brigáda v ITRP nastavila určitý přístup k práci a poskytla mi základy potřebné k práci v bance.

"Lákaly mě parametry pozice a jsem opravdu rád, že jsem na pozici Service Ownera šel."

Popsal bys nám, jak vypadal Tvůj přechod na full-time? Hledal si sám nebo Tě přímo oslovili?

Bylo to půl na půl. Zajímal mě vývoj, a tak jsem se začal rozhlížet po pozici vývojáře. Nicméně se ukázalo, že na tuto pozici není jednoduché se dostat. S nabídkou pozice Service Ownera (dále jen SO), kterou nyní zastávám, přišla moje Poolová Team Leaderka Verča a já jsem si říkal "proč ne, zkusím to". Lákaly mě parametry pozice a jsem opravdu rád, že jsem na pozici SO šel. 

Myslíš si, že je pro Tebe tato cesta lepší, než cesta vývoje?

Určitě. Navíc na této pozici se dostanu také k některým vývojářským prvkům, takže kdybych časem chtěl dělat vývojáře, mám podklady, které se dají využít. Například práce s Gitem, repozitáři, Inteligame a dalšími programy.

"Prvních tři až šest měsíců bylo především o zkoušení a zjišťování."

Jako SO působíš ve Spořce už téměř rok, jak bys tento rok shrnul?

Byl to dlouhý rok..:) Začátky byly těžké, jelikož pozice má hodně nástrojů a některé věci jsou dost složité. Bylo třeba pochopit strukturu celé aplikace, která je celkem velká. Prvních tři až šest měsíců bylo především o zkoušení a zjišťování. Postupně jsem se ale vše naučil a je to paráda. Jde jen o to vydržet a nevzdat to na začátku.

Která část práce Tě baví nejvíce?

Někteří SO jsou rozděleni na support s uživateli a na IT stranu. Support s uživateli u nás zastávají dvě kolegyně, které zvedají klientům telefony, vyřizují emaily, řeší, proč a co nefunguje. To já úplně nedělám, já se starám o tu IT stránku. To znamená, nasazování aplikace, zjišťování, proč je nefunkční prostředí, občasné psaní skriptů v Linuxu atd. Ve své práci musím být samozřejmě rychlý, pohotový, zjišťovat, co se děje - hledat v logách a na serverech, koukat do různých nástrojů, a tak dále. Z části mě to baví, hrabat se v těch systémech, to je paráda.;

Pokračujte dále