Lenko, jak dlouho pracuješ ve Spořce?
Budou to už dva roky. Moje cesta ve Spořce začala Trainee programem. Doporučila bych ho každému, kdo chce nastartovat svou kariéru hned po škole. Tu moji program totiž nastartoval. Bavilo mě, že se ve Spořce na nic nečeká a ihned po nástupu jsem se zapojila do několika zajímavých projektů a měla tak možnost čelit výzvám. Během jednoho roku v programu jsem se setkala s opravdu skvělými kolegy, se kterými se vídáme do teď i po práci.
Můžeš nám více o Trainee programu povyprávět? Jaké to pro tebe bylo?
Trainee program ve Spořce je takový startovní rok, díky kterému jsme měli možnost poznat banku skrz na skrz. Prošla jsem si různými odděleními a poznala tak, co mě skutečně baví a láká. Během programu se s námi setkalo několik kolegů, kteří měli svůj Trainee rok za sebou a nyní ve Spořce zastávají manažerské pozice. Bylo inspirující slyšet jejich příběh a mít možnost si s nimi popovídat
„Nováčkům bych vzkázala jediné: Nebát se. Hodně se ptát, žádná otázka není špatná. Každý jsme někdy začínal.“
Co máš ve Spořce na starost?
Věnuji se UX designu v týmu Zranitelní klienti. Naším hlavním cílem je podpora finančního zdraví klientů. Momentálně se intenzivně zabýváme projektem s nazvaném FIT zona, který bude součástí aplikace George. Klienti budou mít možnost zaměřit se na svou finanční situaci a zkoumat, jak velkou finanční rezervu by si mohli vytvořit. Doufáme, že to pro ně bude takový pomocník ve světě financí.
A jak jsi se k oboru UX vlastně dostala?
To byla docela náhoda 😊 Po mém roce v Trainee programu jsem nastoupila na pozici v oboru CX (customer journey expert), což zahrnovalo práci se zákaznickou zkušeností. Myšlenka, že mě vlastně baví UX a designování aplikací přišla zhruba po půl roce práce na projektu FIT zona, kde jsem měla na starost právě design features do George. Často jsem si aplikace designovala jen tak pro sebe, a pak chodila za kolegy pro zpětnou vazbu. Jeden z kolegů si mého nadšení všiml a naťukl mě k tomu, že jsem se o UX začala více zajímat. Musím říct, že Spořka je skvělá v tom, jak nám dává prostor zkoušet nové věci a rozvíjet se v oborech, které nás skutečně baví.
UX Design: Proč je nezbytný pro moderní bankovnictví?
UX design, zkratka pro "User Experience design", je zásadní pro moderní bankovnictví. Zaměřuje se na optimalizaci digitálních služeb banky tak, aby poskytoval co nejlepší uživatelský zážitek. Při vytváření bankovních aplikací a webových služeb je nezbytné zkoumat potřeby a preference klientů a vytvářet rozhraní, které je pro ně intuitivní a snadno použitelné.
Kvalitní UX design může přispět k větší loajalitě klientů, zvýšenému využívání online služeb a snížení počtu dotazů a problémů
Cítíš, že jsi se od nástupu do Trainee programu posunula?
Určitě, Spořka má hodně možností, jak se rozvíjet. Od začátku jsem měla dostatek volnosti a prostoru abych poznala, co mě opravdu baví a jakým směrem bych chtěla jít. Občas do věcí skáču po hlavě a ke svému rozvoji používám metodu “Learning by doing.” Naučili mě to kolegové v týmu, do kterého jsem nastoupila jako Trainee. Byla to skvělá zkušenosti, protože i přesto, že jsem byla na začátku své kariéry, se nebáli dát mi jako začátečníkovi zodpovědnost. Měla jsem strach, že něco pokazím, ale cítila jsem, že s každým projektem se posouvám dál. Teď jsem za tento přístup moc ráda.
„Spořka je skvělá v tom, že nám dává prostor zkoušet nové věci a rozvíjet se v oborech, které nás skutečně baví.“
Máš nějaký oblibený projekt, na kterém jsi pracovala?
Za ty dva roky, jsem měla příležitost zúčastnit se několika projektů. Nyní se intenzivně věnuji projektu FIT zona. Baví mě, že tento projekt spojuje dva aspekty, které mě osobně dávají smysl a jsou mi blízké. Na jedné straně se zaměřujeme na finanční zdraví klientů, což je oblast, která má v dnešní době velký význam. Na druhé straně je tu digitální aspekt, který přináší moderní technologie a inovace.
Hledáme další nové talenty!
Co váš tým, jaký je?
V našem týmu pracujeme na end-to-end řešeních, což je skvělé, protože vidíme, jak naše myšlenky a koncepty ožívají před očima. Máme v týmu všechny potřebné role, od kolegy, který přijde s nápadem, až po vývojáře, který tento nápad realizuje. Navzájem se podporujeme a jsme skvělá parta.
Máš nějaký vzkaz pro budoucí Trainee?
Nováčkům bych vzkázala jediné: Nebát se. Hodně se ptát, žádná otázka není špatná. Každý jsme někdy začínal.