Lukáš: Jako IT support jsme v první linii
a připraveni kdykoliv pomoct

Saša: Často si ani neuvědomujeme, že naše aplikace používají tisíce lidí 

20. 4. 2023

7 minut

Už je to nějaký ten pátek, co se migrovalo na Windows 7. Tímto projektem zahájil Lukáš, ještě jako brigádník, svou kariéru ve Spořce. Dnes zastává pozici Area Leada týmu IT support. Soustředí se na vzdělávání a rozvoj kolegů, kteří stojí v první linii a jsou připraveni zajistit technickou podporu všem zaměstnancům banky.  

Jak bys, Lukáši, popsal svou práci ve Spořce?

Ve Spořce působím jako Area Lead, takže se hodně soustředím na vzdělávání kolegů. Myslím si, že rozvoj dovedností je klíčovou součástí našeho růstu, proto společně s Chapter leady organizujeme workshopy, které pomáhají zlepšovat znalosti a schopnosti v oblasti IT support a být tak efektivnější. Kromě toho se nám také otevírají dveře k dalším rozvojovým aktivitám a možnostem kariérního postupu v rámci banky.

Na jakém zajímavém projektu jste s týmem v poslední době pracovali?   

V závěru minulého roku jsme se podíleli na, teď už můžu říct, úspěšném přechodu Office 365 do prostředí skupiny Erste, který zasáhl všechny zaměstnance banky. Díky naší IT podpoře jsme pomohli zmírnit dopady na naše zaměstnance a byli jsme tu pro ně, ať potřebovali pomoci s čímkoli. Za IT support jsme se také podíleli na doplnění obsahové části vzdělávacího a rozvojového online prostoru Spořka GYM. A pak jsme například vydefinovali kompetenční profil do aplikace MyCraft, která nám pomáhá s vizualizací, mapováním a dalším následným rozvojem.

„Díky naší IT podpoře jsme pomohli zmírnit dopady na naše zaměstnance a byli jsme tu pro ně, ať potřebovali pomoci s čímkoli.”

 

Společně s týmem se podílíte na  podpoře zavedení tabletu na pobočku, co tato práce obnáší?

V současné době je tato aktivita v plném proudu a postupně přibývají pobočky, kde bankéři využívají ke své každodenní práci pouze jedno zařízení, a to tablet. S tímto rozšířením přicházejí také zvýšené nároky na potřebný support, což je naše úloha. V případě potíží jsme v první linii a připraveni pomoct. Kromě běžných aplikačních chyb se také podílíme na řešení nestandardních funkcí tabletu a jeho periferií.

Dnes je žhavé téma umělá inteligence, máš s ní ve Spořce nějakou zkušenost?

Aktuálně pilotujeme projekt, kde nám umělá inteligence pomáhá hledat podobné nebo stejně řešené incidenty. Při analýze nového incidentu pak máme předešlá řešení k dispozici. Kromě toho zvýšená četnost incidentu může indikovat nějaký problém, který pak reportujeme dále kvůli nápravě. Je skvělé, že využití umělé inteligence může také zlepšit poskytované služby a nastavené procesy. Zkracujeme tak dobu řešení pro koncového uživatele a ve výsledku přeneseně i pro klienty banky.

Ve Spořce jsi začínal jako brigádník, jaká byla tvá cesta od brigádníka k pozici Area leada?

Už je to nějaký ten pátek 😊. Od doby, co jsem jako brigádník dostal ve Spořce příležitost podílet se na projektu migrace na Windows 7. Po dokončení tohoto projektu jsem dostal nabídku zůstat v týmu Vzdálené podpory, jehož činnost je pro mě stále důležitou a nedílnou součástí IT. A právě v tomto týmu jsem se mohl dál rozvíjet. S transformací k agilnímu způsobu fungování se ze mě stal Chapter leada, získal jsem nové zkušenosti v oblasti vedení a spolupráce s lidmi. Po čase jsem pak postoupil na současnou roli Area leada, kterou zastávám s velkým nasazením.

Jakým způsobem tedy kolegům s rozvojem pomáháš?

Děláme věci, které dávají smysl mně i kolegům a jsou zároveň v souladu s tím, kam jako banka směřujeme. Zaměřujeme se na individuální přístup. Každý z kolegů má nastavenou svoji sadu kompetencí, kterou společně rozvíjíme a udržujeme v požadované úrovni. Zároveň se snažíme budovat odpovědnost za vlastní rozvoj v každém z nás a pokud někomu chybí jakákoliv informace, aby se nebál zeptat.

„Přibývají pobočky, kde bankéři využívají ke své každodenní práci pouze jedno zařízení, a to tablet."

Máš nějaké vysvětlení pro to, že u nás pracuješ už tolik let? Čím si tě Spořka získala?

Fascinuje mě, kolik banka nabízí příležitostí setkat se s kolegy nejen uvnitř, ale i mimo zdi kanceláře. Příkladem je projekt Spořka Českem, který stmeluje týmy, podporuje pohyb i péči o naši přírodu. V minulém roce jsem navštívil také společnou zaměstnaneckou akci Spořka fest ‘22 ve Žlutých lázních a její obrovský rozměr plný známých umělců, kapel a významných osobností mě opravdu velmi mile překvapil.

Co tvůj volný čas? Co rád děláš? Jak relaxuješ?

Volný čas mimo Spořku z velké části trávím s rodinou, máme s manželkou dvě malé děti, se kterými se už pouštíme do řady sportovních aktivit. V zimě si s námi vyzkoušely lyže i brusle, teď se už těšíme, až bude počasí na cyklistiku. Sám dobíjím energii plaváním nebo během podél pardubického Labe, kde máme krásnou přírodu. Rád si zajdu s přáteli do sauny, abych podpořil imunitu. Také rybařím. Blíží se zahájení sezóny, tak se s otcem připravujeme, že i s dětmi brzy opět vyrazíme k vodě.

Pokračujte dále