Martin Dubský: Budujeme dobrou náladu v týmu i napříč bankou

Martin Dubský: Budujeme dobrou náladu v týmu i napříč bankou

18. března 2021

7 minut

Před šesti lety nastoupil do Spořky na pozici bankovního poradce. Dnes je manažerem týmu “bankéřů pro zaměstnance”. Ti od podzimu radí kolegům napříč bankou s jejich osobními financemi i s tím, jak maximálně využít firemní benefity. Podle Martina je v týmu důležitá dobrá atmosféra, upřímnost a radost z podaného výkonu.

Martine, u nás ve Spořce vedeš tým “bankéřů pro zaměstnance”. V čem spočívá jejich práce, co mají na starosti (i na radosti)?

Bankéři pro zaměstnance je tým, který se stará, jak již název napovídá, o spořitelní zaměstnance (úsměv). Pomáháme se správným využíváním našich benefitů - produktových i neproduktových. Přidaná hodnota našeho týmu spočívá hlavně v tom, že dokážeme skvěle spojit naše zaměstnanecké benefity s produkty naší banky dle požadavků klientů - což jsou pro nás právě kolegové. Pomáháme i nováčkům, aby se rychle zorientovali ve všem, co jim Spořka nabízí.

Vaše role se tak částečně překrývá s úkoly našeho HR. Vnímáš to tak? Jak se konkrétně doplňujete?

Ano, vypadá to, že jim trochu “fušujeme” do řemesla (smích). S HR jsme v průběžném kontaktu a společně vymýšlíme cesty, jak nejlépe rozšířit povědomí o našich benefitech. Je jich totiž skutečně hodně a pro kolegy fungujeme spíš jako průvodci, kteří jim pomáhají se v tom světě výhod co nejlépe zorientovat.

Bankéř pro zaměstnance je tedy v podstatě kolega, který pomáhá dalšímu kolegovi. Vzniká tu někdy spolupráce, kdy společně rozvíjíte nějaký nápad nebo produkt?

Ano, přesně tak. Benefit “osobního bankéře” se kolegům líbí, což je vidět na “proschůzkovanosti”. Náš tým hned za první kvartál svého působení zrealizoval více než 600 schůzek se zaměstnanci z celé Spořky. Pokud je to možné, sdílíme si postřehy ze schůzek navzájem mezi sebou, abychom docílili pohledu z více úhlů. Často se i ptáme na zpětnou vazbu k našim aplikacím a benefitům. Tu pak můžeme předat k dalšímu vylepšení služeb.

Co nejčastěji s klienty-kolegy řešíte, čím je dokážete překvapit? Jaká jsou vaše esa v rukávu?

Vedle běžných servisních operací s námi kolegové nejčastěji řeší zaměstnanecké hypotéky nebo stavebko. Často máme klienty, kteří u nás pracují již několik let, ale i tak se vždy najde nějaká vychytávka či sleva, kterou je překvapíme. Skvělé jsou i poradenské schůzky přes Google Meet, díky kterým jsme k dispozici kolegům nejen v Praze, ale i v ostatních regionech.

Který ze spořitelních benefitů nejvíc využíváš ty sám? A jak?

Každý únor pravidelně jezdíme na hory, které platím z programu Benefit Plus, takže se mi body na účtě dlouho neohřejí. Letos budu nejspíš muset vymyslet nějakou alternativu...

A co tvůj tým? Z jakých zaměstnaneckých výhod se nejvíc těší tvoji kolegové?

Kolegové mají rádi 12 dní volna navíc na každý měsíc, kterým ve Spořce říkáme Můj den. Volno můžeme použít na cokoliv, co je jenom pro nás - co přispívá našemu rozvoji nebo odpočinku. Je super, že něco takového Spořitelna nabízí. Dalším hlavním tahákem je příspěvek na penzijní připojištění, ten je opravdu štědrý.

"Nejdůležitějším pilířem každého týmu jsou nálada a vztahy."

Ve Spořitelně jsi začínal před 6 lety - co ses za tu dobu naučil a co své kolegy učíš teď ty?

Nejdůležitějším pilířem každého týmu jsou nálada a vztahy. Pokud jsou dobré, tým může růst a prosperovat, co to jen jde. V týmu si zakládáme na upřímnosti, jak při pozitivní, tak při negativní zpětné vazbě. Říká se, že nejtěžší je najít balanc mezi spokojenými zaměstnanci a zaměstnanci, kteří odvádí super výkon. Já věřím, že je možné oboje. Musíte na to mít ale ty správné lidi. A ty já naštěstí mám.

Co je znakem dobrého osobního bankéře, jaký je základní předpoklad k jeho úspěchu?

Samozřejmostí je dobrá nálada a chuť své klienty posouvat nejen ve finanční sféře. K úspěchu pak vede neustálá vůle se zlepšovat a vzdělávat. Produkty často mění své parametry a je třeba jít s dobou.

Co tě od začátku roku v práci nejvíc rozesmálo? Co tě teď opravdu baví?

Smějeme se v týmu stále něčemu. Je super, že u nás vládne dobrá atmoféra. Aktuálně nás hodně baví předávat informace o benefitech dál mezi zaměstnance. Chceme každý měsíc na náš intranet vydat článek o tipech na benefity. Tvorba takového obsahu je zábavná a je to něco jiného, než bankéři standardně dělají. Dost si to užíváme.

Pokračujte dále