Martina: Spokojení klienti mě motivují do další práce

 

Saša: Často si ani neuvědomujeme, že naše aplikace používají tisíce lidí 

30. 09. 2024

4 minuty

Martina je s námi ve Spořce už neuvěřitelných 28 let. Do týmu přišla hned po škole na základě inzerátu a zůstala hlavně kvůli skvělým lidem. Začínala na oddělení běžných účtů pro podnikatele, pak si prošla rolí poradkyně, a dnes ji najdete na pozici osobní bankéřky plus. Po mateřské se vrátila na zkrácený úvazek, díky kterému se může věnovat jak své práci, tak rodině.

 

Martino, jakou pozici aktuálně zastáváš a co obnáší tvá práce?

Aktuálně pracuju na pozici osobní bankéřky plus. Je to pestrá práce, která zahrnuje péči o stávající portfolio klientů, a to jak formou osobních setkání, tak online schůzek. Na tyto schůzky se pečlivě připravuju, telefonuju s klienty a zjišťuju jejich potřeby pomocí aplikace Finanční zdraví. Také analyzuju a zpracovávám klientská data, abych mohla nabídnout co nejlepší řešení. Součástí mé role je samozřejmě i plnění obchodních plánů.

Co tě na práci bankéřky baví úplně nejvíc?

Jednoznačně komunikace s klienty. Baví mě je poznávat, zjišťovat jejich přání a hledat cesty, které jim skutečně pomohou. Když vidím, že klient odchází spokojený, mám z toho skvělý pocit a motivuje mě to do další práce.

Jak dlouho jsi ve Spořce a jak teď vypadá tvůj běžný pracovní týden?

V bance jsem prakticky od školy – letos to bude 28 let, s výjimkou šesti let na mateřské dovolené. Má cesta vedla od oddělení běžných účtů pro podnikatele přes pozici poradce až k současné roli osobní bankéřky plus. Po návratu z mateřské jsem zvolila zkrácený úvazek 0,75, který mi umožňuje skloubit práci s rodinným životem. V běžném týdnu pracuju třikrát do 14:30, jednou do 17:15 a jednou do 12:00.

Co tě přimělo se po mateřské vrátit do Spořky?

Hlavním důvodem byla skvělá manažerka a tým, se kterým jsem spolupracovala. Cítila jsem, že se mám kam vrátit, a celý kolektiv mě bude podporovat.

Jaké výzvy jsi při návratu do práce řešila, a jak se ti je podařilo zvládnout?

Největší výzvou bylo naučit se pracovat s novým systémem, který se zavedl během mé nepřítomnosti, a taky zvládnout režim dne. Náročné bylo i následné vzdělávání včetně certifikací. Naštěstí jsem to zvládla dobře, hlavně díky podpoře, kterou jsem měla všude okolo. Moje manažerka byla chápavá a trpělivá a kolegové mi ochotně pomáhali s čímkoliv, co jsem potřebovala. Velkou pomocí byl také vzdělávací systém Amos, díky kterému jsem se mohla učit vlastním tempem. Postupně jsem si našla svůj rytmus a dnes můžu říct, že přechod zpět proběhl hladce a úspěšně. 

Stihly tě už děti naučit něco nového?

Děti mě naučily být více přítomná v daném okamžiku – být tady a teď. Pochopila jsem, jak je důležité soustředit se na aktuální situaci a nemyslet při tom na tisíc dalších věcí. 

Na pobočce ve Strakonicích můžete využívat i home-office. Jak moc ti to pomáhá? 

Možnost pracovat z domova využívám ráda, je nám umožněná od letošního dubna a samozřejmě má svá pravidla. Musíme dbát na hladký provoz pobočky, ale zatím je naše domluva bezproblémová. Díky home-office si lépe plánuju rozvržení své pracovní agendy – na doma si nechávám online schůzky, telefonování nebo školící kurzy a vyplňování testů v systému Amos. Také je to příležitost dohnat administrativu nebo jiné úkoly, které jsem nestihla v kanceláři.

Bez jaké aplikace si neumíš představit svůj pracovní den a proč?

Neobešla bych se bez CRM, ČS HUBu, Outlooku a Kalendáře. Jsou pro mě klíčové, protože v nich najdu vše potřebné. CRM mi pomáhá spravovat vztahy s klienty, ČS HUB používám pro bankovní operace, Outlook pro komunikaci a Kalendář pro plánování.

Jakou radu bys dala všem, co se chtějí stát bankéřem?

Nebojte se a jděte do toho naplno! Práce bankéře je zajímavá a rozmanitá. Je důležité být otevřený novým věcem, neustále se vzdělávat a mít skutečný zájem o lidi a jejich potřeby.

Co kolegové, trávíš s nimi nějaký čas i mimo pracovní dobu?

Pokud to dovolí čas a máme chuť, rádi se setkáváme u dobrého jídla a pití. Také máme firemní teambuildingy, které jsou skvělou příležitostí poznat se i z jiné stránky a naše vztahy ještě víc upevni.

Překvapila tě něčím v poslední době vedoucí tvého týmu?

Potěšil mě její zájem o můj zdravotní stav v době nemoci. Není to samozřejmost a velmi si toho vážím. Ukazuje to, že v naší bance nejsme jen čísla, ale zajímají se o nás i jako o lidi.

Hledáme další nové talenty!

Mrkněte také na další příběhy zaměstnanců Spořky