Nejraději mám vstřícný a usměvavý kolektiv, a to i když je hodně práce.

8. prosince 2020

5 minut

Z malé firmy, do velké banky. Do prostředí, kde je nás sice hodně, ale umíme pracovat agilně a mít startupový přístup. To je příběh Libuše, naší šikovné Service ownerky, která se stará o bankovní systémy.

Práce má sice pořád dost, ale zároveň každodenně řeší romaznité chybové hlášky, softwarovou pohotovost a další záludnosti. Ve volném čase ráda jezdí na enduro kole, leze po skalách či ferratách a nepohrdne ani sjezdem divoké řeky ve stylu Meryl Streep.

Trh práce nabízí mnoho možností. Co stálo za tím, že sis zvolila naši banku?

Původně jsem se hlásila na jinou pozici (do jiného týmu). Mezitím jsem měla rozjednané jiné pohovory a už jsem byla skoro rozhodnutá, kterou nabídku vezmu, protože už jsem měla na krku deadliny. Vtom najednou zazvonil telefon s nabídkou této pozice. Jelikož byla Spořka můj favorit už od začátku, rozhodla jsem se ostatní nabídky ještě pozdržet. Proběhla velice rychlá (myslím termínově, velice rychle se dokázala zorganizovat) dvě kola pohovoru a po nich jsme se domluvili, že si plácneme.

Jak dlouho u nás pracuješ?

Říjen je můj čtvrtý měsíc.

"Je to obor, který se hodně dynamicky vyvíjí, takže je dobré mít alespoň základy."

Co by měly budoucí kolegyně umět a znát, aby mohly působit na obdobné pozici?

BPotřeba jsou určitě nějaké základy z Linuxu a logické uvažování i předchozí praxe. Mně tedy také hodně pomohlo, že jsem IT vystudovala. Je to obor, který se hodně dynamicky vyvíjí, takže je dobré mít alespoň základy a nějakou nástavbu v podobě praxe. Neříkám, že by to bez toho nešlo, ale hodně souvislostí je tím jasnějších už na začátku a člověku z nových informací nejde hlava kolem hned, ale až za chvíli :P

Co máš na své práci nejraději a co vnímáš jako největší výzvu?

Nejraději mám vstřícný a usměvavý kolektiv, a to i když je hodně práce. Největší výzvou jsou určitě pohotovosti, releasy nebo DRka, prostě jakékoli větší zásahy. Při takových akcích se toho nejvíce naučíte. Sice je to trošku pod tlakem, ale je to efektivní.

Jak vypadá tvůj typický den?

Momentálně je u nás v týmu nováčků víc. V době, kdy jsme pracovali víc v kanceláři než z domova, jsme hodně času trávili vzájemným "ochytřováním". Což se teď děje také, ale online. A mezi novými věcmi, které neustále přibývají, se starám o odbavování týmové schránky, incidentů ve SNOW nebo třeba píšu manuály na confluence.

Pokračujte dále