Pavla Mendlová: Úsměv je pozitivní nákaza, kterou moc ráda pomáhám šířit!

Radek Obšil: Trh s hypotékami letos čeká velká jízda

1. června 2021

7 minut

Kolik znáte společností, které mají vlastního manažera zdraví? My máme! Jmenuje se Pavla Mendlová a říkáme, že je to “naše spořková paní doktorka”. Pavla je kvůli covidu už rok v jednom kole, ale i tak pro nás chystá nějaké novinky, abychom byli všichni zdraví a usměvaví.

Pavlo, jsi ve Spořce něco přes rok. Jak bys to období popsala?

Nejspíš jako dobu velkých změn a převratů. Nastoupila jsem s vizí, že budu zastřešovat komplexní zdravotní péči. S pandemií se ale všechno změnilo. V tu chvíli jsem byla vděčná za své předchozí pracovní zkušenosti s epidemiologií a prevencí infekčních onemocnění. Rychle jsem začala zjišťovat, co je potřeba zajistit pro naše kolegy, aby byli v bezpečí a posléze, aby se bezpečně mohli vrátit ke své práci.

Dá se tedy říct, že tvůj start ve Spořce byl ve znamení rychlé adaptace a řešení nečekané situace?

Přesně tak. Byla to úplně nová situace, se kterou nikdo neměl zkušenosti. Ale bylo jasné, že je to vážné a není na co čekat. Spořka reagovala rychle. Od začátku pandemie byl ustanovený krizový tým, který má po celou dobu velkou podporu boardu a je jednou z klíčových součástí úspěšného spořitelního zvládání pandemie.

Co všechno jste v souvislosti s covidem řešili?

I přes chaotickou a velmi proměnlivou situaci na trhu jsme obratem zajistili ochranné pomůcky, dezinfekci a také jsme nastavili pravidla prevence nákazy. Následovalo zavedení našeho vlastního trasování, zajištění dostupnosti testování kolegů včetně regionů. Zřídili jsme interní poradenskou covid linku, výjezdní testovací týmy, zahájili online dozorované samotestování.

A podařilo se nám pomáhat i mimo Spořku. Zkušení kolegové z call centra se jako dobrovolníci zapojili při trasování, aby ulevili hygienickým stanicím. A zřídili jsme bezplatnou linkou pro naše klienty 80+, kde naši milí telefonisté pomáhali s online registrací na očkování.

"I za téhle složité a dlouhotrvající situace jsou kolegové drtivou většinou skvělí a spolupracují."

Co se v souvislosti s covidem podle tebe zaměstnanců teď nejvíce dotýká?

Pořád platí značná omezení, je povinné testování, nošení roušek, do této chvíle jsme hodně omezovali cestování a vůbec fyzickou přítomnost na pracovišti tam, kde to bylo možné.Naštěstí jsme už v zimě správně odhadli to obrovské množství testů, které budeme potřebovat, a předzásobili jsme se jako jedni z prvních neinvazivními “pidišťoury”, odběry z přední části nosu. Stejně tak pečlivě vybíráme vhodné ochranné pomůcky podle epidemiologické situace, požadavků vlády, s velkým důrazem na komfort jejich nošení. Zaměstnanci mají k dispozici jak nanoroušky, tak kvalitní respirátory ve správné velikosti. Výborně u nás funguje vlastní systém chytré karantény. Snažíme se pořád vysvětlovat, proč a jaká opatření aktuálně platí, aby tomu kolegové rozuměli a co nejsnadněji se v aktuálních pravidlech orientovali. Musím říct, že i za téhle složité a dlouhotrvající situace jsou kolegové drtivou většinou skvělí a spolupracují.

Jak vnímají celkově naši kolegové Spořku ve vztahu ke covidu?

V interním průzkumu 95 % kolegů uvedlo, že se Spořka o své zaměstnance dobře postarala. Sama vnímám jako obrovský benefit, že má Spořka “svého člověka” inhouse. Mojí motivací je zdraví Spořky a bezpečnost jejích lidí, mých kolegů. Nic jiného není tak důležité. Proto můžu například tvrdě stanovit parametry, které musí ochranné pomůcky nebo testy bezpodmínečně splňovat, a nevyhovět kdejaké nabídce. Covid nám ukázal i to, jak velký důraz klade Spořka na zdraví svých zaměstnanců a jejich rodin, a že nám nabízí naprosto konkrétní pomoc a zprostředkovává služby, které nám reálně pomáhají.

Budeme věřit, že už se co nejdříve začneme vracet do “normálu”. Co pro nás v nejbližší době chystáš?

Velkým tématem je nový campus Spořky, kde budeme mít vlastní doktory a spoustu dalších věcí pro zdraví, ale to je ještě daleko. Už letos se chystáme vylepšit poskytované zdravotní služby, co do organizace i co do rozsahu. Chceme tím podpořit obecně prevenci a také chceme, aby zaměstnanci dostali tu nejlepší péči. Často se bohužel stává, že lékaři zdaleka nevyšetří ani to, co pojišťovny běžně proplácejí. A to chceme změnit. Cílem je, aby, když už jednou za čas musíte na pracovní prohlídku k lékaři, tak ať máte zkontrolované všechno, co jde. Ať je vám prohlídka reálně užitečná.

Kdo tě trochu zná, tuší co odpovíš, ale zeptat se musíme: Co doporučuješ na úspěšné překonávání nelehkých období?

Přeci vitamín “Ú”! (smích)

Úsměv pomáhá na všechno. Pomáhá tomu, kdo ho nosí, i těm, kdo ho potkají. Odrazem se pak vrací tomu, kdo ho vyslal. Úsměv nám pomáhá zvládat těžké časy.

Je to pozitivní nákaza, kterou moc ráda pomáhám šířit!

Pokračujte dále

Logo Česká spořitelna

© Česká spořitelna, a.s. Všechna práva vyhrazena.