Petro, jak bys jednou větou vysvětlila, co je to diverzita?
Diverzita, neboli rozmanitost či různorodost, znamená respekt k jedinečnosti každého z nás bez ohledu na věk, pohlaví, rodinu či zdravotní situaci nebo místo, ve kterém žijeme.
Co znamená diverzita pro tebe osobně?
Pro mě osobně je rozmanitost přirozenou součástí života a je o otevřenosti přijímat odlišnosti v názorech a postojích lidí, a to s respektem a bez předsudků.
"Diverzifikované týmy jsou naší konkurenční výhodou."
Spořka je nově zlatým signatářem Charty diverzity. Co to pro nás znamená?
Podpisem charty diverzity navazujeme na dlouhodobou spolupráci s neziskovou organizací Byznys pro společnost a hlásíme se tím k našim hodnotám. Diverzitu v České Spořitelně vnímáme jako zdroj inovací a inspirací a je součástí naší firemní kultury. Věříme, že více diverzifikované týmy jsou naší konkurenční výhodou a otevírají dveře novým možnostem i zákazníkům.
Čemu aktuálně věnuješ nejvíce svého času a pozornosti?
Téma rozmanitosti je velmi široké, proto jsme definovali klíčové oblasti, na které se chceme soustředit. Aktuálně se díváme na to, jak diverzifikované týmy máme a jaké týmy bychom chtěli mít.
Díváme se na naše talenty a chceme vytvářet příležitosti pro ženy v týmech, kde tolik zastoupeny nejsou. Věříme, že kombinace mužského a ženského elementu náš byznys posiluje. Jedná se zejména o seniorní manažerské pozice. Další oblastí je podpora rodičů, což je spojeno se zkrácenými úvazky, flexibilitou apod. Třetí obsáhlou oblastí je zaměstnávání zdravotně znevýhodněných.
Jako odpovědný zaměstnavatel chceme jít příkladem, podílet se na změnách, které rezonují společností, udávat směr, podporovat sociální podnikání a dávat rovné příležitosti zdravotně znevýhodněným.
"Diverzita není jen trend, ale každodenní součást našeho fungování."
Jaké máš v oblasti diverzity plány na příští rok?
V plánech mám posunout každé ze zmíněných témat o kousek dál a bořit předsudky, vědomé i nevědomé. Diverzita není jen trend, ale každodenní součást našeho fungování. Nespoléháme se jen na intuici a instinkt, naše kroky vychází z interních dat a analýz. Jenom tak můžeme identifikovat, kvantifikovat a monitorovat vlivy rozmanitosti na úspěch kultury a byznysu.