Šárko, jak vypadá tvoje práce?
I když se s klienty nesetkáváme tváří v tvář, stojíme za celým procesem spojeným s hypotékou. Na pobočce své přání a představy klient sdělí hypotečnímu specialistovi, který mu poskytne potřebné rady a řešení. Ten následně informace a dokumenty zpracuje a pošle nám. My jsme ti, kteří říkají, komu a kolik můžeme půjčit peněz na základě nařízení ČNB, úvěrových kritériích, trhu a tak podobně. Poté, co my dáme hypotéce zelenou, začne se vyrábět oficiální smlouva.
Bez čeho se neobejde tvůj pracovní den?
Moje papírové poznámky! Tam najdu ve zkratkách úplně všechno; i v době elektronické – papír není špatnost.
Jaká byla tvoje motivace vést lidi? Šlo o kariérní postup nebo sen?
Vždycky mě práce s lidmi bavila. Dalo by se říct, že jsem tomu šla naproti, svým aktivním přístupem a schopnosti řešit věci, témata, umět se rozhodnout, ale vlastně nikdy jsem si sama explicitně o nic neřekla. Vždy jsem měla ve Spořce štěstí na úžasné šéfy, kteří mě motivovali k růstu. Jejich podpora mě dovedla tam, kde jsem teď. Ale lídra musíš mít v sobě už od malička. Totéž se snažím dělat i pro své kolegy.
Pokud se stane, že některý z mých kolegů exceluje nad mé očekávání, mám z toho radost – je to pro mě znamení, že mu pomáhám růst a dosáhnout plného potenciálu. A když se rozhodne z mého týmu odejít, aby se posunul dál, jsem za něj skutečně šťastná.
„Vždy jsem měla ve Spořce štěstí na úžasné šéfy, kteří mě motivovali k růstu. Jejich podpora mě dovedla tam, kde jsem teď.“
Co děláš proto, aby tvůj tým prosperoval?
Mezi kolegy nedělám rozdíly, vnímám nás jako jeden tým. Každý má svou funkci a přispívá k celkové skládačce. Podporuji také flexibilitu – pokud je práce hotová, nezáleží mi na tom, v kolik hodin jsi přišel do práce nebo zda si vezmeš home office. Každý si může zvolit, co mu nejlépe vyhovuje.
Jakou jednu věc, jsi se naučila a dříve neuměla?
Naučila jsem se vyvažovat svůj soukromý a pracovní život. Dříve jsem pracovala často na úkor rodiny. Postupně jsem si uvědomila, že život je krátký a je důležité najít balanc. Nyní se řídím pravidlem, že po odchodu z kanceláře končí můj pracovní den.
Chcete se stát bankéřem ve Spořce?
Jaké vlastnosti by měl mít tvůj kolega?
My “riskaři“ stojíme dost nohama na zemi a nemáme tolik hlavu v oblacích. Musíme se držet určitých pravidel i selského rozumu. Zároveň však usilujeme o maximální spokojenost klientů. Adaptace na tuto pozici obvykle trvá přibližně rok. Jsme schopni všechny nové členy týmu zaučit, ale klíčová je jejich povaha. Člověk musí být hodně pečlivý a samostatný. Nesmí nic podcenit. Dalo by se říct, že jsme spíše konzervy 😃.
Co ti dělá radost?
K životu potřebuji přírodu a zvířata. Zkrátka být venku. Mám ráda všechna roční období. Nezáleží na tom, jestli prší nebo svítí sluníčko. Neexistuje špatné počasí, jen špatné oblečení.