Šárka: Pomáháme klientům si plnit sny o bydlení. 

 

Saša: Často si ani neuvědomujeme, že naše aplikace používají tisíce lidí 

7. 3. 2024

6 minut

Šárčina cesta ve Spořce začala bezprostředně po dostudování střední školy. Ve čtvrtek odmaturovala a v pondělí už nastupovala na jednu z poboček. Postupně se vypracovala až na manažerku týmu, zabývající se riziky úvěrů a bydlení. Ať už se náš klient rozhodne pomocí vhodného úvěru udělat krok k vlastnímu bydlení, nebo vylepšit stávající domov, Šárčin tým hraje nepostradatelnou roli v uskutečňování těchto životních snů. 

 

Šárko, jak vypadá tvoje práce?

I když se s klienty nesetkáváme tváří v tvář, stojíme za celým procesem spojeným s hypotékou. Na pobočce své přání a představy klient sdělí hypotečnímu specialistovi, který mu poskytne potřebné rady a řešení. Ten následně informace a dokumenty zpracuje a pošle nám. My jsme ti, kteří říkají, komu a kolik můžeme půjčit peněz na základě nařízení ČNB, úvěrových kritériích, trhu a tak podobně. Poté, co my dáme hypotéce zelenou, začne se vyrábět oficiální smlouva. 

Bez čeho se neobejde tvůj pracovní den?

Moje papírové poznámky! Tam najdu ve zkratkách úplně všechno; i v době elektronické – papír není špatnost.
 

Jaká byla tvoje motivace vést lidi? Šlo o kariérní postup nebo sen?

Vždycky mě práce s lidmi bavila. Dalo by se říct, že jsem tomu šla naproti, svým aktivním přístupem a schopnosti řešit věci, témata, umět se rozhodnout, ale vlastně nikdy jsem si sama explicitně o nic neřekla.  Vždy jsem měla ve Spořce štěstí na úžasné šéfy, kteří mě motivovali k růstu. Jejich podpora mě dovedla tam, kde jsem teď. Ale lídra musíš mít v sobě už od malička. Totéž se snažím dělat i pro své kolegy. 

Pokud se stane, že některý z mých kolegů exceluje nad mé očekávání, mám z toho radost – je to pro mě znamení, že mu pomáhám růst a dosáhnout plného potenciálu. A když se rozhodne z mého týmu odejít, aby se posunul dál, jsem za něj skutečně šťastná.

 

„Vždy jsem měla ve Spořce štěstí na úžasné šéfy, kteří mě motivovali k růstu. Jejich podpora mě dovedla tam, kde jsem teď.“

Co děláš proto, aby tvůj tým prosperoval?

Mezi kolegy nedělám rozdíly, vnímám nás jako jeden tým. Každý má svou funkci a přispívá k celkové skládačce. Podporuji také flexibilitu – pokud je práce hotová, nezáleží mi na tom, v kolik hodin jsi přišel do práce nebo zda si vezmeš home office. Každý si může zvolit, co mu nejlépe vyhovuje.

Jakou jednu věc, jsi se naučila a dříve neuměla?

Naučila jsem se vyvažovat svůj soukromý a pracovní život. Dříve jsem pracovala často na úkor rodiny. Postupně jsem si uvědomila, že život je krátký a je důležité najít balanc. Nyní se řídím pravidlem, že po odchodu z kanceláře končí můj pracovní den.
 

Chcete se stát bankéřem ve Spořce?

Jaké vlastnosti by měl mít tvůj kolega?

My “riskaři“ stojíme dost nohama na zemi a nemáme tolik hlavu v oblacích. Musíme se držet určitých pravidel i selského rozumu. Zároveň však usilujeme o maximální spokojenost klientů. Adaptace na tuto pozici obvykle trvá přibližně rok. Jsme schopni všechny nové členy týmu zaučit, ale klíčová je jejich povaha. Člověk musí být hodně pečlivý a samostatný. Nesmí nic podcenit. Dalo by se říct, že jsme spíše konzervy 😃.

Co ti dělá radost?

K životu potřebuji přírodu a zvířata. Zkrátka být venku. Mám ráda všechna roční období. Nezáleží na tom, jestli prší nebo svítí sluníčko. Neexistuje špatné počasí, jen špatné oblečení.

Mrkněte také na další příběhy zaměstnanců Spořky