A jak konkrétně SWAT tým u nás vypadá?
Jedná se o skupinu odborníků z praxe, jako například kodéři, designéři, testeři nebo architekti. Ti všichni mají přehled o stavu IT ekosystému banky – o řešení, aplikacích, technologiích, procesech a dalším. Hlavním úkolem týmu je zasáhnout tam, kde je to nejvíce potřeba, a pomoci jak radami z praxe, tak svou kapacitou a zkušenostmi.
Jak SWAT tým ve Spořce funguje?
Rychle a efektivně. Prvním krokem je nastavení úzké spolupráce s týmem, který automatizaci konkrétní aplikace potřebuje řešit. Člen SWAT týmu je zapojen do designování změny a následně pomáhá i se samotnou implementací automatizace, ideálně v rámci CI/CD pipeliny.
Jaké má SWAT tým cíle?
Hlavním cílem je pomoc týmům při implementaci a posunu služeb na vyšší úroveň automatizace v kontextu CI/CD pipeline. Obecně lze tuto pomoc rozdělit do tří základních rovin:
Onboarding a pomoc týmům s principy DevSecOps.
Průběžná analýza stávajícího stavu a návrhy realizace přechodu k automatizovanému nasazování změn do produkce.
Vendor Onboarding, kdy ve spolupráci s dodavatelem směřujeme ke stejným cílům jako s interní aplikací.
A co o práci svého SWAT týmu říká jeho hlavní koordinátor Jakub Otáhal?
“V současné chvíli máme v backlogu 12 konkrétních požadavků od různých aplikací. Příkladem je postavení kompletní CI/CD pipeliny pro novou aplikaci nebo návrh na vybudování rozhraní pro sběr artefaktů od externího dodavatele.”