Jak začal tvůj příběh u nás? Kudy vedla tvá cesta do Spořky?
Po skoro čtyřech letech práce v reklamní agentuře a dokončení vysoké školy jsem chtěla změnit práci. Víc se přiblížit technologickému světu a digitálním produktům, protože tyhle oblasti mě baví a zajímají. Jako na zavolanou na mě na LinkedInu vyskočila nabídka pozice Digital Trainee ve Spořce. Moje první reakce byla zdrženlivá. Popis pozice sice vypadal zajímavě, zároveň jsem ale nechtěla nastoupit do nějaké nemoderní firmy, se zastaralou strukturou, rigidními pravidly a dress codem. První kolo pohovoru mě ale pozitivně překvapilo a u druhého už mi bylo jasné, že Spořka je daleko modernější korporát, než jsem si myslela. A tak jsem nastoupila v rámci Trainee programu do oddělení digitálu, vedeného Filipem Zemanem, šéfem digitálního bankovnictví.
"Baví mě ta rozmanitost, občas si hrajeme s texty, jindy si lámeme hlavu nad tím, jak navrhnout obrazovku..."
Jak dlouho u nás pracuješ a případně na jakých pozicích jsi zde působila?
Ve Spořce pracuji dva roky. Jak jsem už zmínila, začínala jsem jako trainee v oddělení digitálu, kde jsem se od začátku motala hlavně kolem internetového bankovnictví George. Dostala jsem na starost veškeré texty v rámci webové i mobilní platformy, včetně komunikace novinek klientům. Pro mě, světem financí nedotčenou, to byla docela výzva. Zorientovat se v bankovním žargonu, porozumět produktům... Než jsem nastoupila do banky, pořádně jsem ani nevěděla, jak funguje kreditka :) Po půl roce jsem se dostala na pozici Customer Journey Expert do týmu, který měl na starosti některé z funkcí George. To bylo fajn, najednou jsme mohli ovlivnit, jakou zkušenost bude klient s Georgem mít, i když jen do určité míry, protože George pro nás pořád vyvíjela Vídeň. Po roce jsem přešla do UX týmu na pozici UX Designer. Začala jsem se učit vytvářet prototypy, designovat aplikace a testovat si vše s klienty, abych si ověřila, jak dobře jsme to navrhli. Úplnou novinkou je, že budu UX Designerem v prvním týmu v České spořitelně, který bude vyvíjet přímo do George, po boku týmů ve Vídni. Samozřejmě jsem z toho nadšená, zároveň je to ale velká zodpovědnost, ukázat Vídni, že nám mohou věřit a že tu odvádíme stejně dobrou práci, jako oni.
Co je pro tebe největší challenge? Co je potřeba umět a znát, aby mohly budoucí kolegyně či kolegové působit na obdobné pozici?
Baví mě ta rozmanitost, občas si hrajeme s texty, jindy si lámeme hlavu nad tím, jak navrhnout obrazovku tak, aby byla přehledná a zároveň intuitivní. Nebo vedeme rozhovory s klienty a snažíme se pochopit, jaké potřeby mají a jak používají a rozumí řešení, které jsme navrhli. A hlavně, když tu práci děláte dobře, tak pak máte radost, že jste klientům pomohli vyřešit jejich problém nebo jim zjednodušili správu jejich financí.
Já zastávám názor, že skoro všechno se dá naučit. :) Ale hodí se logické a analytické myšlení, zároveň estetický cit, zkušenost s grafickými programy, komunikační dovednosti a empatie, případně i základní porozumění programovacím jazykům. Vypadá to jako široké zaměření, ale vždycky se dá víc vyprofilovat určitým směrem.
"Věci, které se tu tvoří, se dělají
s dobrým úmyslem."
Jak vypadá tvůj typický den?
Tradičně se začíná stand-upem, krátkou týmovou schůzkou, kde si řekneme, kdo na čem bude pracovat. Pak si projdu e-maily, přeložím pár textů do George, případně s texty pomůžu kolegům, kteří to zrovna potřebují. Někdy se věnuji designování obrazovek ve Figmě. Následně zpracovávám zpětnou vazbu od vývojářů, kteří mi říkají, co je nebo není možné a kolegů designerů, se kterými si pomáháme vymyslet nejlepší řešení zapeklitých problémů. Jindy se zase připravuji na testování, píšu scénář rozhovoru, připravuji prototyp, nebo třeba už zpracovávám výstupy, abych mohla stakeholderům odprezentovat, co jsme v rámci výzkumu zjistili. Každý den je jiný a to mě baví :)
Co je podle tebe Spořka?
Na tuhle otázku dokážu odpovědět až teď, když už Spořku trochu znám :) Je to spousta milých, ochotných a schopných lidí, od kterých je možné se toho spoustu naučit. Je tu relativní svoboda být inovativní, zkoušet věci, experimentovat. Management zaměstnance skutečně poslouchá a dá na ně. Věci, které se tu tvoří, se dělají s dobrým úmyslem. Jdeme stále dopředu, ať už jde o agilní transformaci, trendy jako placení hodinkami nebo podpora rozvoje eGovernmentu. Pracovat v bance není taková nuda, jako to může znít :)