Pavlo, v první řadě gratulace k dalšímu kariérnímu úspěchu. Nyní před tebou leží velká výzva v podobě vedení tří poboček. Jak bys popsala počáteční pocity?
Mockrát děkuji. Počáteční pocity bych označila jako emoční koktejl. Samozřejmě mám velkou radost, jsem na sebe hrdá a těší mě důvěra mých nadřízených, že do mých rukou svěřili tým tří poboček. Na druhou stranu si uvědomuji zodpovědnost, kterou tato práce obnáší.
Když dnes člověk zabrouzdá na tvůj LinkedInový profil, na první pohled je vidět dlouholetý zájem o finance. Odkud pramení tvůj letitý vztah k financím?
Vždy mě bavily různé hádanky a logické či matematické úkoly. Zároveň jsem chtěla dělat něco prospěšného pro ostatní. Práce v bance je skloubením obojího. Pomáhám klientům řešit jejich finanční potřeby. A hledání nejlepších řešení je někdy skutečný matematický rébus.
Pokud by ses měla zamyslet a zároveň nahlédnout i do minulosti - jaké okamžiky ve tvé kariéře považuješ za zásadní a proč?
Důležité pro mě bylo absolvování Management training programu, což je náš talentový program pro obchodníky z pobočkové sítě s cílem najít ty nejlepší, kteří mají motivaci a potenciál pro růst na pozici manažera. Tehdy jsem si ujasnila, že i když mě velmi baví přímá práce s klienty, tak si dovedu představit, že obstojím i na manažerské pozici.
"Za každým svým klientem vidím především životní příběh."
Teď se před tebou rýsuje další zlomový bod - povedeš rovnou tři pobočky najednou. Je vůbec možné, aby jeden manažer zvládl efektivně vést hned tři týmy?
Ve Spořitelně není nikdo na práci sám. Všichni jsme tým, který má za cíl spokojeného klienta. Tudíž ani manažer na práci není sám. Já vím, že budu součástí silného týmu manažerů v regionu, budu mít úžasnou zástupkyni a povedu tým fajn lidí, ke kterým právě hledáme nové posily. A co se vzdálenosti tří poboček týká, tak v dnešní "digi době" to vůbec nevnímám jako problém. Ve Spořitelně krom služebních mobilů využíváme i iPady a notebooky, díky kterým jsme neustále v kontaktu a jsme tak prostorově i časově značně flexibilní.
Nyní jsme se bavili hodně o výzvách, ale práce v bance přináší i spoustu splněných snů pro naše klienty. Vzpomeneš si na nějaký příběh, či příběhy, které tě vzaly za srdce?
Finance jsou nedílnou součástí života každého z nás, proto s řadou klientů řeším jejich běžné i významné životní situace, počínaje první brigádou či zaměstnáním, přes plnění přání a snů, cestování, řešení bydlení, svatbu, narození dětí, studia dětí, ale i zajištění na horší časy či řešení nepřízní osudu. Za každým svým klientem vidím především životní příběh, proto je těžké některý upřednostnit.
Jeden z nich mi ale přeci jen uvízl v paměti. Paní finančně vypomohla svým dětem, ale bohužel pomocí nevhodně nastavených půjček u jiných finančních institucí. Kvůli splátkám jí téměř nezbývalo na běžné výdaje. Sešly jsme se a já jsem jí půjčky sloučila. To, co na splátkách klientka ušetřila, si odkládá. Díky úspoře si již koupila sušičku, novou televizi a pokud to situace dovolí, tak by letos ráda letěla do Řecka. A to je největší odměna pro mě, když klientům pomáhám plnit jejich sny.
Tip: Pavla do týmu právě hledá šikovné kolegy.
" Jelikož Spořka reaguje na potřeby a přání klientů, tak se nabízené služby neustále vylepšují."
Zájem o bankovní řemeslo v poslední době vzrůstá, ale určitě to není práce pro každého. Pokud se chtěl nyní někdo dostat do tvého týmu, co má umět a co ho čeká?
Především musí být komunikativní a rád se učit novým věcem. Základem práce bankéře je péče o klienty a jejich finance, ale každý klient je jiný, má jiný životní příběh. Proto je důležité si s klienty popovídat o jejich životě, rodině, potřebách a přáních a potom pro ně najít to nejlepší řešení. A jelikož Spořka reaguje na potřeby a přání klientů, tak se nabízené služby neustále vylepšují, a proto se u nás určitě nebude nudit.
Na závěr otázka k zamyšlení. Kdybys měla megafon, který uslyší všichni lidé v naší zemi, jakou radu ohledně financí bys jim poskytla?
Aby byly vaše finance v dobré kondici, nemusíte studovat finanční trhy, ale stačí mít dobrého osobního bankéře, kterému důvěřujete, který vás dobře zná. Ten pak pečuje o vaše finance stejně jako lékař o vaše zdraví.