Žaneta: Jsem manažerka osobních bankéřů a máma
na plný úvazek

michal-prokes-nadace-cs-podporuje-rovnost-ve-vzdelavani

26. května 2021

5 minut

Svou prací osobního bankéře Žaneta žije. Bankéřkou chtěla být od mala, v necelých 30 se stala manažerkou několika poboček. Nechtěla se ochudit ale ani o mateřství. Díky rodině a podpoře týmu se jí daří skloubit vše dohromady.

Kdy jsi se rozhodla pracovat jako osobní bankéř?

Pracovat v bance byl můj dětský sen. Jako malá jsem si ráda hrála s penězi a přála si být bankéřkou. Moje maminka mi vždy říkala, že se musím dobře učit, abych v bance mohla pracovat. Já se toho držela a vidíte, jak to dopadlo! V bankovnictví se pohybuju prakticky od školy a posledních pár let jsem manažerkou osobních bankéřů několika poboček.

„Pokud něco klientovi slíbím, tak to musím splnit, i kdyby trakaře padaly.“

Co se ti jako manažerce nejvíce povedlo? Co byla největší výzva?

Na začátku jsem musela trochu přenastavit sebe sama. Byla jsem zvyklá zodpovídat sama za sebe a najednou jsem vedla tým 10 osobních bankéřů ze 3 poboček – s tím se pojí velká zodpovědnost za společný úspěch. Řekla jsem si, že to zvládnu. Vždy se dbám na to, aby tým, do kterého patřím, byl nejlepší. Troufám si říct, že se nám to daří. Momentálně pracujeme na ustálení týmu bankéřů, ve kterém dostane příležitost růst každý.

 

„Bankéř je jako praktický lékař. Klient chce mít jistotu, že dostává opravdu tu nejlepší péči.“

Na pozici manažerky už dávno nejsi žádným nováčkem. Co podle tebe dělá bankéře skvělým bankéřem?

Pozici bankéře vždy přirovnávám k praktickému lékaři. Klient chce mít jistotu, že dostává opravdu tu nejlepší péči. Musíte být zodpovědní, pečliví a často i trpěliví. Důvěra mezi bankéřem a klientem patří mezi nejdůležitější aspekty úspěšné spolupráce.

A funguje to?

Řekla bych, že ano. Klienti se k nám opakovaně vrací a doporučují naše osobní bankéře svým známým. V poslední době náš tým potrápil covid a proklepl naši stabilitu. Kromě komplikací přinesl i něco dobrého. Mnohem více si uvědomuju, že v soukromém i v pracovním životě nejsou zdaleka všechny věci samozřejmostí. Jsem hrdá, že máme tak skvělý tým osobních bankéřů a spokojené klienty.

Co dělá bankéř?

Bankéř stará o finanční blaho svých přidělených klientů. Nabízí jim nejnovější bankovní produkty a služby. Na základě jejich potřeb se snaží klientovi doporučit vhodné finanční řešení. Měl by mít skvělé komunikační schopnosti, protože denně přichází do kontaktu s klienty – musí jim umět dobře poradit. Upřímnost a férovost jsou 2 vlastnosti, které by měl mít každý dobrý bankéř.

Bankéře do Spořky hledáme pořád.

Víme, že jsi v uplynulém roce zdaleka neřešila jen covid. Podělíš se s námi o novinky?

Stala jsem se maminkou malé Emmičky. Na mateřské jsem se ale moc neohřála. Díky podpoře mé rodiny a kolegů jsem se brzy vrátila do práce. Emmičce bylo čerstvých 5 měsíců, když jsem naskočila zpět na svou pozici manažerky osobních bankéřů.

Moje aktuální ambice tedy asi nikoho nepřekvapí. Chci skloubit roli maminky a manažerky tak, aby má rodina nebyla o nic ochuzená. Zároveň se snažím, aby se týmu osobních bankéřů pod mým vedením dobře pracovalo a byli jsme úspěšní minimálně jako doposud. Pevně věřím, že tuhle výzvu společně zvládneme.

Mrkněte také na další příběhy zaměstnanců Spořky: